2008-04-24

Twitter zakelijk inzetten

Twitter is een kruising tussen een weblog en een chatprogramma. En Twitter is een infrastructuur. Je verstuurt eenvoudig berichten van max. 140 karakters aan je followers. Dat zijn mensen die zich op jouw berichten geabonneerd hebben. Vrienden, collega's of onbekenden met wie je een interesse deelt. Ondanks dit eenvoudige concept heeft Twitter een grote impact. Er zijn meer dan 40 applicaties en websites gebouwd boven op Twitter. Denk aan een zoekmachine (summize) en een applicatie om vanaf je desktop berichten te versturen en ontvangen (twhirl). Hoe zou je Twitter kunnen inzetten voor je bedrijf? Je kunt natuurlijk als bedrijf nieuws via Twitter verspreiden. Mooi zou zijn als medewerkers individueel Twitteraar worden en zo een extra manier hebben om op de hoogte blijven. Een andere optie is om in de gaten te houden of er over je bedrijf gesproken wordt met summize of tweetscan. Via The Next Web:
[Dell] follows the Twitter conversations [..] and reacts when (potential) customers ask questions or complain about the Dell products.
Op 22 april publiceerde ik:
nederhoed: more playing with semantics: working through the OWL Lite tutorial by Altova
Binnen een uur ontving ik:
afalk: @nederhoed let me know how you like our OWL tutorial when you are through :)
Wie is 'afalk'? Ik kende hem niet. Hij is Co-founder and CEO of Altova. En hij is slim bezig. Nog niet eerder ben ik zo on-the-spot benaderd door een leverancier. Voorbeelden: apotheker, knmp.

Geen opmerkingen: